No es aquel quien más tiene el más afortunado, si no aquel que con lo que tiene se siente afortunado.

lunes, 27 de septiembre de 2010

(NTICEDU) Situa't!

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___3___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ____10__
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____6____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ___5__
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __9___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __5___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____7___
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___5___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____5____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___7_____

10 comentarios:

Montserrat Noguer dijo...

La teva opinió sobre: TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___3___ . Suposo que a partir de l'experiència, deus haver canviat d'opinió d'una manera clara, no??

Susana ;) dijo...

Hola MªJosé!
després dels diferents fils del debat, segueixes pensant que els debats a la UOC poden millorar moltíssim, ja que només li havies puntuat amb un 5? o creus que has après molt de les opinions i experiències de l'altra gent?
Gràcies!

Mª José dijo...

Benvolguda Montserrat

Respecte a la meva opinió L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___3___...
Ara estic començant a canviar aquesta opinió i tal i com he afegit a la miniactivitat 1.3, ara em decanto més per un 5 que per un 3. Diguem-ne que he "aprovat" aquesta afirmació i vaig pujant una miqueta de puntuació... però penso que no només aquesta és la seva funció, la d'oferir eines als docents... sinó que, el seu ventall encara potser més ampli... és a dir, no focalitzar-ho només a l'àmbit formal, sinó també i no menys important, a l'àmbit no formal...
Com ho veus?
;)

Mª José

Mª José dijo...

Belvolguda Susana

Respecte la meva opinió inicial de:

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __5___
A hores d'ara, la meva opinió ha canviat força, i tal i com vaig posar a la miniactivitat 1.3, ara aquesta afirmació la he puntuat amb un 2, un clar suspès.
La nota que vaig posar inicialment era a causa d'altres debats fets a altres assignatures, que tot i que m'implicava no aconseguia "treure" molt de profit... o no tant com m'agradaria a mi...
I amb aquests debats de Noves Tecnologies, m'he adonat, que estic equivocada i que es pot aprendre molt no només de la teoria, sinó també de les aportacions dels companys, les seves opinions i experiències.

Com ho veus?
;)
Mª José

Teresa Tarrés dijo...

HolaMª josé, el teu missatge provocador ha estat:
Hola Teresa:
Aquest és un missatge provocador sobre la teva avaluació inicial, i es que amb l'afirmació que vas puntuar :

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8____

I es que al veure aquesta puntuació que fas tan alta, no he pogut evitar que em vinguin qüestions per fer-te...
Encara penses que l'objecte principal de la TE és NOMÉS oferir un ventall de tècniques als docents? Penses que només serveix la TE per a l'àmbit formal? I l'àmbit no formal? No tindria també un paper important?
I les tècniques són les més importants en el paper de l'aprenentatge? Amb aquest 8 penses que només es necessiten "tècniques" per la transmissió de coneixements??

Com ho veus??

Mª José

i la meva resposta és....

Contesto a la Mª José;
Tens raó, tot i que no et pensis que li baixaria gaire la pùntuació. Suposo que quan vaig fer aquesta valoració no tenia el coneixement que tinc ara del concepte TE. L'afirmació diu: "L'objecte principal...", i ara entenc que "principal" per a mi no ho és, però sí important.
Teresa

Teresa Tarrés dijo...

Hola una altra vegada Mª José,

Tu m'has provocat amb el teu missatge anterior, dient-me que havia puntuat amb un 8 a que "L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents".

Veig que tu però, ho has puntuat només amb un 3. Em pregunto si després d'haver reflexionat en el debat de C-T-S, encara penses que el mestre tradicional és el més important i que vols ignorar que el ventall de tècniques que les TE ens poden oferir als mestres no tenen massa importància.
Tu ets mestre d'educació especial igual que jo. Tu saps tan bé com jo que les TE ens ha permès millorar l'aprenentatge en els nostres alumnes i en ha obert un món ple de recursos. És cert o no? Què me'n dius a tot plegat?
Teresa

Mª José dijo...

Hola Teresa,
El teu missatge provocador ha estat:
Hola una altra vegada Mª José,

Tu m'has provocat amb el teu missatge anterior, dient-me que havia puntuat amb un 8 a que "L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents".

Veig que tu però, ho has puntuat només amb un 3. Em pregunto si després d'haver reflexionat en el debat de C-T-S, encara penses que el mestre tradicional és el més important i que vols ignorar que el ventall de tècniques que les TE ens poden oferir als mestres no tenen massa importància.
Tu ets mestre d'educació especial igual que jo. Tu saps tan bé com jo que les TE ens ha permès millorar l'aprenentatge en els nostres alumnes i en ha obert un món ple de recursos. És cert o no? Què me'n dius a tot plegat?
Teresa

I la meva contestació és...

Després del debat i de tot plegat, a la minipac 1.3 la vaig tornar a puntuar aquesta afirmació i la vaig "aprovar" amb un 5...
I és que penso que sí, és cert que ens dóna un ventall molt ampli de recursos, però l'objectiu principal de les TE és donar recursos als mestres? Només als docents? Només a l'àmbit formal??
No crec pas... penso que l'àmbit no formal també juga un paper important en tot aquest assumpte.

A més a més, la vaig aprovar per aquests recursos que ens ofereixen, però no pujo nota perquè opino que pot oferir un ventall molt més ampli. I també penso que no només la TE ha de ser útil per a transmetre coneixement, ja que el factor humà també és primordial.
Tot i que per a poder aconseguir uns bons resultats i aconseguir, com a docent (ara parlo de l'àmbit formal), que els alumnes aprenguin i millorin descobrint tot el món que ofereix la TE, s'ha de combinar, allò tecnològic amb allò humà.

Com ho veus? ;)
Mª José

karolmur dijo...

Hola! Desprès de veure les teves aportacions i les teves decisions numériques respecte a les preguntes de la minipac 1.1 inicial...observo que vas puntuar amb un 8 que el canvi tecnológic determina el canvi social...encara penses el mateix??doncs desprès d'estudiar tot el temari, no has canviat la teva manera de pensar??
Salutacions!

Mª José dijo...

Hola Carol,

Doncs continuaria deixant aquest 8 en relació a que les noves tecnologies determinen un canvi social.

I per què no poso un 10?
Perquè penso que les persones tenim molt a veure al respecte.
Les tecnologies les fem les persones, i nosaltres som les que decidim quin us fer-ne. I depenent d'aquest ús que només nosaltres podem decidir, les tecnologies ens podran ajudar a avançar, a tenir un canvi social...o no.

Tenim les tecnologies al nostre abast (en aquesta societat tant desenvolupada...), però, realment som capaços de treure el profit que podríem treure-li amb un millor ús (o més eficaç)?

Com ho veus?


:)

Mª José

RUBÉN RUBIO dijo...

Mª José, estem tots dos d'acord que “els professionals de l'educació” com tu indiques han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement, és a dir, tenir les habilitats i les competencies bàsiques adquirides per ensenyar als seus alumnes l’ús de les TIC, però t’he de dir que per a que els alumnes siguin competents, en primer lloc han de conèixer i saber utilitzar les noves tecnologies, és per això que vaig puntuar tant alt, els docents han de ser competents, però en primer lloc han de conèixer i en segon lloc, els docents han de canviar la seva metodologia a mida que van adquirint nous coneixements, en aquest cas “NOVES TÈCNIQUES”.