Al principi, pensava que era més complicat que el que realment tenia que fer, però ha estat senzill, i també engrescador!! Ja que quan vaig llegir això de "KITE" abans de saber què era, m'havia semblat "xino" ... després vaig descobrir, gràcies als traductors que tenim per la red, la gran quantitat de casos, experiències... d'aprenentatge que es poden trobar per aquí!!
Així també, que els companys vagin pujant les seves històries també em sembla molt adient, ja que d'aquesta manera, amb experiències dels demés, podem trobar experiències semblants a les nostres, i que ens puguin servir per portar a terme...
Modelem històries i aprenem d'elles... encara que no les hagem viscut directament, podem aprendre moltes coses i, per què no? Portar-ho a la pràctica.
I ara a pel informe de la minipac 2.1!!!
Tot i que ja ho he posat al fòrum, penjo aquí també el meu cas fet:
Síntesi destacant l’aprenentatge | ||
Els alumnes de tercer de primària s’han implicat en un projecte transversal referent als cucs. Han après a integrar els seus resultats de tot allò que volien aprendre sobre els cucs en una presentació en PowerPoint (a les diapositives surten les seves veus gravat amb l’Audacity explicant allò que posa a la diapositiva) i també han fet un teatre amb titelles sobre la vida de les erugues que van enregistrar en vídeo i faran l’exposició del que han après a l’escola als companys de cicle, i si tenen èxit també a la resta d’escola a la sala de la pissarra digital. Així mateix tot el pujaran amb ajut de la mestra al bloc de l’escola per a que els pares puguin veure la feina que fan els seus fills des de casa. | ||
Índex | Contingut | Accés al text |
Context General | ||
Experiència en ensenyament | 4 anys | |
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC | Les fa servir a classe de tant en tant, tot i que ha fet cursets sobre les TIC
| |
Tipus d’escola | Infantil i Primària |
|
Localització del centre | Sant Boi del Llobregat |
|
Connexió | Internet |
|
Localització dels recursos tecnològics | Aula d’informàtica (15 ordinadors), aula pissarra digital (PDI) i la mateixa aula amb portàtils ( 10 portàtils). | |
Situació sòcio - econòmica dels alumnes | Classe social baixa
|
|
Context de la història o cas | ||
Nivell dels alumnes | Tercer de primària ( 8 – 9 anys) | --- |
Àrea / unitat | Projecte. Àrees transversals, engloba ciències, matemàtiques, plàstica, llengua, informàtica |
|
Fites en la història | ||
Activitats planificades a la sessió o unitat | Presentació en format Power Point per exposar-la als companys de cicle i vídeo enregistrat per presentar el la vida d’una eruga des de que neix. | |
Nivell d’aprenentatge esperat | Saber fer la presentació en PowerPoint, escriure la informació trobada junt amb les imatges dels cucs i enregistrar les veus amb l’Audacity i exposar-la. Fer la representació en titelles i enregistrar-ho en vídeo per després mostrar-la. | |
Tipus d’activitat | Aplicació de les TIC entorn el projecte. |
|
Activitats de la història o cas | ||
Tecnologies utilitzades | Internet (cercador Google i correu electrònic), Microsoft Office, word, Power point, Audacity, Blogger |
|
Raó per la qual la fa servir | Exposició davant els companys de cicle i que els pares ho puguin veure des de casa. Els alumnes estan molt engrescats amb les activitats i això fa que el seu aprenentatge sigui significatiu ja que estan molt motivats amb el projecte que ells van triar, fent allò que ells van triar. Domini d’aquest de les noves tecnologies com a instrument quotidià i per a la comunicació i educació. |
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar) | Relacionar-se amb els companys d’altres cicles mostrant la seva feina feta i l’utilització del bloc com a eina de comunicació feina d’escola – pares. Analitzar i aplicar el coneixement. Construcció de material sobre allò après. Aplicar una funcionalitat a allò que aprenen respecte als cucs i les erugues. |
|
Dificultats trobades | Problemes relacionat amb l’ús de l’Audacity, inserir noves diapositives, imatges, so... al ppt i la camera a l’hora de gravar les titelles, degudes a la manca de coneixements i experiència respecte a les tasques i les TIC que amb l’ajut de la mestra és solucionen ràpidament. Abans de cada sessió s’explicava als alumnes la metodologia i com s’havia d’emprar. | |
Ajuda / col·laboració emprada | Col·laboració dels pares a casa buscant informació sobre els cucs, col·laboració de la mestra de suport. | |
Rol del professor | Guia en la presa de decisions en les activitats a fer, planificador de les activitats al llarg de les sessions tenint en compte els interessos dels i les alumnes, tenint sempre en compte el paper d’acompanyant en el procés d’ensenyament i aprenentatge. Així mateix, és important que s’asseguri de la bona participació, seguiment i aprofitament de les activitats. Ha de ser un bon orientador durant el procés i revisar amb els alumnes el que van fent. | |
Rol de l’estudiant | Ha de ser protagonista del seu propi procés d’aprenentatge i participar activament en la recerca d’informació i producció de materials audiovisuals. | |
Resultats | ||
Observacions | Els alumnes realitzen l’activitat requerida amb suport de l’adult en tot moment. |
|
Avaluació de l’aprenentatge | Expressió oral de tot el treballat. Millora de l’ús de les TIC. Actitud vers l’activitat (participació) | |
Lliçó apresa pel professor | Els alumnes necessiten suport a l’hora de treballar amb els ordinadors, cameres digitals... però que el que més necessiten és que l’activitat estigui correctament planificada i se’ls expliqui de forma adequada al seu nivell d’aprenentatge, per poder participar activament en les activitats sense abocar en la frustració. Cal fer l’aprenentatge en petits passos per poder avançar tots junts. |
No hay comentarios:
Publicar un comentario